Fot. Eurowag
Kierowcy korzystający z urządzenia pokładowego EVA mogą teraz opłacać przejazdy w jedenastu krajach Europy. To realne ułatwienie dla firm transportowych – mniej formalności, pełen dostęp do płatnych dróg objętych systemem EETS oraz wygodne podróżowanie po całym kontynencie. Co więcej, dzięki planowaniu tras z uwzględnieniem emisji spalin, system ten wspiera również działania na rzecz bardziej zrównoważonego transportu.
Międzynarodowi przewoźnicy mogą od teraz opłacać przejazdy po Bułgarii i Szwajcarii za pomocą jednego urządzenia pokładowego. Dzięki rozszerzeniu zasięgu w ramach European Electronic Toll Service (EETS), rozwiązanie obejmuje już jedenaście krajów europejskich. Dzięki nowym możliwościom, z których klienci już korzystają podczas podróży, przejazdy przez granice są prostsze, formalności ograniczone, a trasy planowane z większą efektywnością i dbałością o emisje spalin.
Poza dwoma nowymi krajami urządzenie działa także w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Austrii, Polsce, Niemczech, Belgii, Hiszpanii, Portugalii. Obsługuje również wybrane mosty i tunele, w tym duński most Storebælt i belgijski tunel Liefkenshoek.
Dobrym przykładem jest tranzyt przez Alpy tunelem Gottharda, który jest jednym z najważniejszych korytarzy transportowych w Europie. Przewoźnik jadący z Węgier do Hiszpanii może teraz bez zatrzymywania się i bez zmiany urządzenia przejechać przez Austrię i Szwajcarię. Opłaty pobierane są automatycznie, a podróż przebiega płynnie, także na trasach międzynarodowych.
Mniej formalności, więcej wygody
To rozwiązanie idealnie sprawdza się w międzynarodowym transporcie, szczególnie dla firm regularnie przekraczających granice w Europie. Urządzenie od Eurowag eliminuje konieczność instalacji i obsługi kilku różnych jednostek pokładowych w zależności od kraju. Wszystkie dane i płatności za przejazdy – w tym m.in. po Szwajcarii, Bułgarii czy innych krajach objętych systemem – są dostępne w jednym miejscu.
– Nasi klienci oczekują maksymalnej efektywności – zarówno na trasie, jak i w pracy biurowej. EVA i jej rosnący zasięg w ramach EETS pozwalają im realnie oszczędzać czas i pieniądze – mówi Ivana Lang, dyrektor ds. opłat drogowych w Eurowag.
Prosty w instalacji, skuteczny w użytkowaniu
Przed wdrożeniem w nowych krajach urządzenie zostało dokładnie przetestowane – sprawdziło się, m.in. na alpejskich trasach, również w trudnych warunkach terenowych. Uruchomienie usługi jest proste. Eurowag oferuje w pełni skonfigurowane urządzenie gotowe do użycia, dostępne w modelu wynajmu, bez potrzeby zakupu.
Aktywacja nowych krajów jest łatwa i często możliwa online – w zaledwie kilka godzin. Obecni klienci mogą samodzielnie dodać nowe lokalizacje przez portal. W każdym kraju dostępne są także lokalne zespoły, które wspierają konfigurację i oferują pomoc techniczną.
Oprócz rozszerzonego zasięgu EETS, Eurowag umożliwia również opłacanie przejazdów w Danii za pomocą aplikacji mobilnej – zgodnie z nowym systemem opłat opartym na przejechanym dystansie.